Jeugdgezondheidszorg op school

Ieder kind verdient een fijne en gezonde tijd op school. Daar zetten we ons samen met ouders voor in. Jong JGZ (jeugdgezondheidszorg) helpt ons hierbij door mee te kijken met de groei en ontwikkeling van alle leerlingen. Dat doen zij door het aanbieden van gezondheidsonderzoeken. Of door het geven van advies op het moment dat u of uw kind vragen hebben.

Gezondheidsonderzoeken
De JGZ volgt de gezondheid van uw kind totdat hij/zij 18 jaar is. In de eerste vier jaar gebeurde dat op het consultatiebureau. Na deze periode volgt de JGZ de gezondheid van uw kind op de volgende manier:

Leerlingen van groep 2 onderzocht door de assistente van de schoolarts (ogen, oren, lengte, gewicht). Zij vraagt ook bij de leerkracht na of er zorgen zijn. Dus niet alle kinderen worden meer gezien door de jeugdarts.

Voor leerlingen in groep 7 stuurt Jong JGZ een brief voor de ouders dat zij contact op mogen nemen, maar er is geen standaard onderzoek meer.

De Jeugdarts kan ook meedenken met ontwikkelingsvragen. U kunt via de website van Jong JGZ of via juf Ilse (ihagoort@o2a5.nl) contact zoeken met  Jong JGZ.

Op de website van Jong JGZ zijn nog steeds webinars tevinden voor ouders met opvoedvragen.

Heeft u een vraag voor de jeugdarts of jeugdverpleegkundige op onze school?

Mail ons via onderstaande gegevens:
Jeugdarts Abegail Straal: a.straal@jongjgz.nl
Jeugdverpleegkundige Joëlle Paans: jo.paans@jongjgz.nl